Abel Losada reivindica el papel clave de la Inspección de Trabajo: “Solo hay progreso económico y social partir del trabajo digno”

Abel Losada reivindica el papel clave de la Inspección de Trabajo: “Solo hay progreso económico y social partir del trabajo digno”

19/04/2024

O subdelegado do Goberno aplaude o papel *vixilante da Inspección para garantir a igualdade entre homes e mulleres, cun incremento dun 230% nas actuacións realizadas en 2023 contra a brecha salarial
 A Inspección de Traballo realizou máis de 30 campañas específicas para detectar irregularidades en boa parte dos campos do comprado laboral


O subdelegado do Goberno, Abel Losada, destacou o seu compromiso institucional coa Inspección de Traballo e Seguridade Social durante a visita que realizou á sede provincial, situada en Vigo, na que mantivo unha reunión coa directora, Ana Pouso *Lijó, e o tres responsables das xefaturas das áreas de Inspección Provincial, da Unidade da Oficina Nacional de Loita contra o Fraude e da Unidade de Prevención de Riscos Laborais.
Losada, acompañado tamén da secretaria xeral da Subdelegación, Isabel Alonso de Liñaxe, percorreu as instalacións e coñeceu todos os recursos dos que consta a institución da Inspección, que cualificou como “esencial para que se cumpran e respéctense as normas no comprado do traballo, algo que resulta fundamental para un Goberno como o actual, absolutamente comprometido coa defensa da clase traballadora a través de medidas que supoñen avances reais nolos seus dereitos”. “O papel da Inspección de Traballo é clave para que a nosa provincia sexa máis xusta e próspera, porque ningún territorio avanza a partir da precariedade, senón a partir do traballo digno”. “Non pasado recente de España”, explicou, “apostouse por recortar os dereitos das persoas traballadoras, pero, afortunadamente, hoxe temos unha visión radicalmente distinta e os e as inspectores/*as de Traballo son imprescindibles para levala a cabo”. “Só hai progreso económico e social a partir do traballo digno”, *concluiu.
O subdelegado avogou neste sentido polo reforzo dos cadros de persoal para que a Inspección poida funcionar a plena operatividade e, por elo, tomou nota das necesidades de adaptación e mellora das instalacións da rúa *Cánovas do Castelo, onde prestan servizo case 80 persoas entre inspectores/*as de Traballo e Seguridade Social, subinspectores/*as laborais (das escalas de Emprego e Seguridade Social e da de Prevención de Riscos) e persoal administrativo e de xestión.
Non repaso ás distintas áreas, informouse os resultados das campañas relacionadas coa igualdade efectiva entre mulleres e homes. Así, na loita contra a brecha salarial deuse un gran paso, cun total de 168 actuacións de inspección realizadas durante o pasado ano 2023, o que supón un incremento de case un 230% sobre o *exercizo anterior. Nesta campaña impuxéronse sancións por importe de 12.752 euros ás empresas da provincia que foron sorprendidas discriminando ás súas traballadoras. Ademais, valorouse a acollida que está a ter o Real Decreto 901/200, que obriga ás empresas de máis de 50 traballadores/*as a implantar un Plan de Igualdade. Unha medida que entrou en vigor en 2022 e que tivo unha rápida implantación na provincia de Pontevedra, como demostran os datos. Así, na campaña de control realizada durante o pasado ano, 2023, cun total de 57 inspeccións, non se detectaron infraccións *sancionables. Non fora así en 2022, cando as 88 actuacións traducíronse en expedientes sancionadores valorados en 28.759 euros. O repaso concluíu cos resultados da campaña sobre discriminación por acoso o sexual e por razón de sexo, que se saldou con 51 actuacións o pasado ano, cun resultado de 60.000 euros en sancións.
O intenso calendario de actuacións da Inspección Provincial de Traballo durante o pasado ano estivo integrado por máis de 30 campañas específicas durante o ano pasado para pór o foco na seguridade nos sectores da construción, marítimo-pesqueiro ou agrario. Pero tamén en cuestións como os riscos músculo-*esqueléticos das camareiras de piso ou os riscos laborais no traballo dos e das menores. Na área de Emprego *vixilouse a fraude na contratación, a integración de persoas discapacitadas, o control do tempo de traballo co rexistro da xornada e as horas extraordinarias ou o control das condicións salariais, entre outras cuestións. A área de Seguridade Social sacou adiante campañas sobre compatibilidade da actividade laboral con cobro de prestación incompatibles, simulacións de alta para acceso indebido as prestacións, incrementos indebidos nas bases de cotización e controis sobre as bonificacións que reciben as empresas. Finalmente, desde a área de Economía Irregular e Estranxeiros/*as púxose a lupa sobre a condición de traballo das persoas bolseiras, as prácticas non laborais e os falsos autónomos/*as (tanto en plataformas de repartición como no resto da actividade), ademais doutras actuacións específicas en colaboración coa Fiscalía e outras autoridades.